Thursday 14 April 2016

Pop Up Card - Teratai


Assalamualaikum! Hai! 


                     

Video dekat atas ni ajar step by step cara nak buat pop-up card bentuk teratai dan aku pon dah try. Senang, simple dan cantik

Bahan diperlukan :
- Kertas A4 putih (separuh)
- Kertas A4 warna (aku guna warna hijau)
- Gunting
- Pensel warna (aku guna colour marker)
- Gam

Gambar di bawah ni hasil kerja tangan aku =D

Dua helai kertas tu, selit-selit kan. Aku guna warna pink dan merah. Saja nak bagi meriah.

Kalau dileperkan, jadi bentuk ni lepas selit-selit tu

Tegakkan, nampaklah macam ni

Dari sudut atas

Aku buat bentuk ala-ala kelopak daun teratai

Jeng, jeng, jeng. Jadi macam ni bila buka.

Dari sudut atas

Dari sudut sisi, nampak jelas macam teratai kan?

Senang je. Selamat mencuba.
Credit to : Basteln mit Kindern


4 comments:

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI