Saturday 30 January 2016

The FYP Part 7 : Oh My Sequence


Hai! 

Hari khamis baru ni aku ulang balik step yang tak jadi dekat FYP 6. Alhamdulillah aku berjaya dapat apa yang aku nak. Tapi, aku tak pasti result tu betul ke tak. Macam ni, aku nak result yang saiz nya 991 base pairs tapi apa yang aku dapat tu antara 1000 ke 1500 base pairs. Result tu dah dekat tapi tak sharp. Sabar je la. Aku dah tak tahu silapnya dekat mana sekarang ni. Isnin ni aku nak try sekali lagi dan kalau result dia sama, betul lah tu. Kalau berubah lagi, rasanya kena buat lagi cDNA tu. Malasnya la hai. 

complementary DNA (cDNA) : double-stranded DNA synthesized from a messenger RNA (mRNA) template in a reaction catalysed by the enzyme reverse transcriptase. It can be used as a probe in physical mapping to locate the gene or can be cloned in the double stranded form.


No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI