Wednesday 20 May 2015

The Mad Max Fury Road Movie

Assalamualaikum..

Siapa dah tengok cerita Mad Max Fury Road ? Kalau ada yang dah tengok, kita geng!! =D Sebenarnya, aku pergi tengok cerita tu tanpa tengok trailer dulu. Gatal sangat mata ni nak tengok wayang alang-alang pergi window shopping. Sekali tengok, haaa!!! kejap-kejap pejam mata. Bukannya cerita hantu tapi scary jugalah. Ala-ala psychopath juga maybe. Ceritanya begini.
Di sebuah kawasan yang kering-kontang, masyarakat di situ berebutkan sumber makanan dan minuman. Situasi tu menggambarkan keadaan dunia yang akan datang tanpa sumber dari Bumi. Max ni kena tangkap dan digunakan sebagai "blood bag" ala-ala kantung darah versi manusia kepada seorang War Boy yang bernama Nux. Nux ni sangat-sangat bersemangat dan setia kepada ketua dia yang kejam. Seorang perempuan berpangkat imperator, bernama Furiosa jadi orang kepercayaan ketua tetapi disebabkan dia mengimpikan untuk ke kawasan yang lebih subur, dia melarikan beberapa tentera yang gagah dan lima orang isteri ketua mereka. Segala jenis pergaduhan berlaku hinggalah Furiosa dan Max bekerjasama untuk ke "Green Place". Apabila mereka sampai ke destinasi........ sila tengok di pawagam. =P



Sewaktu aku dalam proses membeli tiket, trainee yang jaga kaunter tu promote dekat aku untuk join movie club dengan membayar RM 30, dapat dua tiket wayang, satu regular popcorn dan segelas air bersaiz regular. Aku ikutkan saja sebab aku pun belum daftar mana-mana movie club lagi. tapi prosesnya lama juga sebab dia terus daftarkan online dan data internet dekat situ slow. Kesian orang yang beratur belakang aku. Maaf sangat-sangat.

inilah antara kelebihan-kelebihan yang bakal diperoleh jika mendaftar movie club di TGV


No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI