Thursday 18 September 2014

Cinta Baginda

Kita sudah kerap kali mendengar kisah Nabi Muhammad S.A.W yang sering mengingati umat baginda walaupun di saat baginda hampir wafat. "Ummati, ummati, ummat.." kata Baginda S.A.W. Apabila kita mendengar ceramah pada Hari Maulidur Rasul, rasa cinta pada Nabi bertambah 100%. Tetapi, mengapa ia berkurang 20% setiap hari? Dan kadangkala menjadi -30%? Umat siapakah kita? Syafaat siapa yang akan kita minta di Padang Mahsyar nanti? Allah!!!! Hinanya aku. Jauhnya aku dari mengingati kekasih-Mu. Sungguh aku terpersona dengan dunia. Teman-teman, masih belum terlambat untuk kita mengingati Baginda dalam kehidupan ini. ayuh perbaiki peribadi. Mungkin kita tak mampu menjadi sempurna, menjadi malaikat, menjadi suci tetapi berusahalah untuk sentiasa berselawat keatasnya juga menyampaikan pesan pada yang lain. Moga amal ini berpanjangan.

Saya tak pandai bercerita, tontonlah video ini agar kalian merasai apa yang saya rasai.

http://www.youtube.com/watch?v=WZs3OIS9XNk




No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI