Monday 9 December 2013

Menjemput Hidayah

Masih segar di ingatanku saat pertama kali aku tetapkan niat untuk menunaikan solat fardhu tanpa meninggalkan walau satu waktu sekalipun. Detik hidayah itu bertandang, aku sedang mengulangkaji pelajaran untuk peperiksaan Ujian Penilaian Kelas Kafa (UPKK). Buku Fiqh kubaca sehelai demi sehelai kerana aku sangat mendambakan ilmu kerana pegetahuan yang kita miliki ibarat setitik air di lautan. Solat-solat sunat, solat jamak dan qasar telah terhimpun kemas di dalamnya. Tatkala itu aku melihat Islam agama yang mudah dalam perlaksanaan juga murah dengan ganjaran. Lalu, saat azan Zohor berkumandang, lekas sahaja aku solat tanpa perlu disuruh atau mengelat lagi. Petunjuk yang diterima itu kusambut dengan taubat dan hajat. Alhamdulillah. Ia kekal hingga kini.



No comments:

Post a Comment

sangat dialu-alukan komen yang positif dan membina =D

 

ALL RIGHT RESERVED BY NAJWA ZAHID|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI